13.11.16

Grand Canyon

Sidste dag af vores Las Vegas tur som var d. 9 oktober, havde vi i tankerne at tage til Grand Canyon som ligger lidt over 2 timer yderligere væk. Jeg var en lille smule nervøs ift. køreturen hjem da den ville blive forlænget med ekstra tid og at vi nok først ville begynde at vende snuden hjem af ved middagstid... Men vi tog afsted alligvel. Første stop på vej ud af byen var selvfølgelig lige vegas skiltet som vi lige skulle se inden vi tog der fra, og så kørte vi ellers der ud af mod Grand Canyon. Vi havde lige inden vi kørte googlet en adresse og vi var overhovedet ikke sikker på hvad vi kørte imod da Grand Canyon jo er virkelig stort - men vi sprang ud i det og gav det et skud. Da vi var 1 time væk skulle vi dreje fra på hovedvejen og så kørte vi ud af i ingenting og alt signal forsvandt fra vores gps. Så vi måtte køre efter skilte. Det lykkedes os!! Og vi kom endelig frem til adressen. Vi var det først ved en 11 tiden tror jeg. Men fra det punkt hvor vi landede skulle man tage en bus som ville køre en rundt på en tur ud til Grand Canyon hvor den så havde forskellige stoppesteder undervejs med gode udsigter. Da vi skulle betale for en bustur kunne vi ikke lade vær med at stå og savle over de andre mulighder der var - helikopter tur og at seje i båd nede i bunden af Grand Canyon. Det havde været en drøm at tage helikopter turen lige siden vi var her ovre med min familie flere år tilbage, men det var nu rimelig dyrt. Så vi hoppede på en bustur og kom rundt til nogle virkelig fine udkigspunkter Det var virkelig smukt! Da vi var færdige med busturen, så gjorde vi det vildeste!
VI TOG BESLUTNINGEN OM AT TAGE EN HELIKOPTER TUR!
Det var en virkelig fed oplevelse! Det killede helti maven og jeg sad forrest med mit kamera og skød løs af billeder hahaha. Det var virkelig vildt!

Vi var først klar til at køre fra Grand Canyon igen kl. 16 om eftermiddagen haha og vi havde hele den lange køretur foran os! :o Men det tog vi i stiv arm og så kørte vi ellers hjem af. Det var vildt at tænke på at vi var ved vegas igen kl. lidt over 18 og havde hele den lange tur foran os! Det gik fint nok. Jeg kørte mange timer i starten og så byttede vi så jeg kunne prøve at sove lidt. Da vi byttede igen til sidst omkring kl. 23-24 var det en virkelig hård tur det sidste stykke. Jeg tror aldrig jeg har kørt bil mens jeg var så træt. Men vi klarede det hele og kom hem. Eftersom det var en lejet bil skulle den jo afleveres men planen var at parkere den ved vores lejlighed og så aflevere den morgenen efter. Da vi så kom hjem og havde læsset alle tingene af så kunne vi ikke finde en eneste parkeringsplads NOGLE steder! Så det ender med at Karina og jeg køre helt ud til lufthavnen og aflevere bilen med det samme (det er sådan 30 minutter i bil fra hvor vi bor). Og da vi så skal hjem fra lufthavnen midt om natten så er der ingen Uber at finde på appen = vi er fanget ude i lufthavnen..... Der var absolut ingen mennesker i miles omkreds og vi var ude i at vi næsten blev nød til at sove der ude.... Men så kom der en mand som arbejde i lufthavnen og spurgte om vi havde brug for hjælp. Vi forklarede ham hele situationen og han tilbød os at give os et lift da han boede tæt på os. Vi overvejede lige situationen og tog så imod liftet. Han var simplethen så venlig og var vores redningsmand den aften!
Så alt endte godt og vi havde fået en super oplevelse i Grand Canyon! :D






På vej hjem da vi skulle tanke bilen og mig 

Der var den smukkeste solnedgang på hjemturen! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar